Speranţa Farca, Cum întâmpinăm copilul ca părinţi, bunici, medici şi educatori, Editura Trei, 2010

La 15:38
Dragi psihologi,

La Editura TREI a aparut o noua carte scrisa de Speranta Farca- psihanalist specializat in relatia mama-copil: Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori.

CUM INTAMPINAM COPILUL CA PARINTI, BUNICI, MEDICI SI EDUCATORI

Autor: Speranta Farca
Nr. de pagini: 432
Pret: 39.00 Ron
Blog: http://edituratrei.wordpress.com/
Editura TREI


Ganduri psihanalitice despre educatia timpurie

Ce simte mama insarcinata?
Cum intampina familia copilul nou-nascut?
Care este importanta medicilor?
Ce simte copilul fata de fratii lui?
Care sunt greselile frecvente in educatie?
Cum ne explicam comportamentele agresive?
Cum intelegem rasfatul, timiditatea, lenea, geniul, minciuna, furtul si hiperactivitatea?
Cum reactionam in situatii speciale?

Sunt intrebari pe care ni le punem ca oameni interesati de dezvoltarea copiilor si de evolutia noastra in raport cu ei si la care aceasta carte ofera raspunsuri noi, din perspectiva psihanalizei.

dr. Speranta Farca
Psihanalist specializat in relatia mama–copil
Autoare a cartilor:
Psihanaliza si cele patru varste ale eului, Editura Trei, 2003
Ce traieste copilul si ce simte mama lui, Editura Trei, 2009



Cuprins:
Introducere

VENIREA PE LUME A COPILULUI —CONTEXT FAMILIAL, MEDICAL, SOCIAL

I Familia

1. Mama – mediu placentar
1.1. Fantasma despre copil
1.2. Imaginea-icoana
1.3. Dorinta, vointa, nevoia de copil
1.4. Sarcina – preistoria uterina
2. Devenirea ca tata
2.1. Tatal – hotar
2.2. Umanizarea in Numele tatalui
3. Numarul copiilor – specificul constelatiilor familiale
3.1. Familia copilului unic
3.2. Familia cu doi copii
3.3. Familia cu trei copii
3.4. Familia cu mai multi copii
4. Bunicii
5. Strabunicii

II Lumea medicala

1. Sarcina si medicul obstetrician
1.1. Medicii si fantasmele lor
1.2. Colaborarea medicului cu tatal copilului
2. Nasterea
2.1. Medicul
2.2. Moasa
3. Cadrul medical al relatiei mama–bebelus
3.1. Spatiul
3.2. Medicul neonatolog
3.3. Asistentele de neonatologie
3.4. Medicul pediatru

III Comunitatea

1. Comunitatea traditionala
2. Intrarea in comunitate, intre tabu si ritual
3. Comunitati substitut
3.1. Familia
3.2. Comunitatea mamelor
3.3. Alte incercari de sustinere


IDEI DESPRE EDUCATIE

1 Industrialism in educatie
2 Caracteristici ale relatiei parinte–copil

2.1. Autenticitate
2.2. Cine pe cine educa?
2.3. Hotarare
2.4. Siguranta
2.5. Empatie
2.6. Continuitate
2.7. Acordaj
2.8. Spatiu

3 Iubirea

4 Furia si agresivitatea

4.1. Cauze ale agresivitatii copilului
4.2. Cauze ale agresivitatii adultului
4.3. Forme ale agresivitatii
4.4. Consideratii generale

5 Cateva practici nocive in educatie

5.1. Bataia si semnificatiile ei
5.2. Interdictia de miscare si vorbire
5.3. Conditionarea
5.4. Tonul ridicat
5.5. Etichetarea
5.6. Comparatiile intre copii
5.7. Cerinte prea multe sau inadecvate
5.8. Culpabilizarea
5.9. Ii raspundem copilului cu aceeasi moneda?
5.10. Umorul si ironia
5.11. Identitatea de comportament a parintilor
5.12. Interpretarea gresita a exprimarilor copilului
5.13. Lipsa empatiei
5.14. Aplicarea tehnicilor de manipulare
5.15. Dresaj sau educatie?

6 Nevoia copilului de relatii proprii

6.1. Importanta familiei
6.2. Importanta comunitatii
6.3. Importanta relatiilor cu alti copii

7 Gradinita

7.1. Pregatirea pentru gradinita
7.2. Personalitatea educatoarei
7.3. Probleme generale ale sistemului educativ...296

8 Scoala


APROPIERI SI DELIMITARI INTRE PSIHANALIZA SI EDUCATIE

1 Concepte importante ale ambelor domenii

1.1. Cadru asigurator
1.2. Abstinenta
1.3. Neutralitatea
1.4. Formarea simbolicului
1.5. Dezidealizarea
1.6. Functia de reparatie
1.7. Capacitatea de contemplare
1.8. Sublimarea

2 Parintii – un factor important al psihanalizei copilului

3 Situatii traumatice

4 Strigate de ajutor ale copilului

4.1. Copilul deprimat
4.1.1. Punerea in pericol
4.1.2. Dependenta
4.1.3. Rasfatul
4.1.4. Pierderea obiectelor
4.1.5. Timiditatea
4.1.6. Genialitatea
4.1.7. Lenea
4.2. Copilul revoltat
4.2.1. Minciuna
4.2.2. Furtul
4.2.3. Duplicitatea
4.2.4. Revolta si neascultarea
4.3. Copilul in panica
4.3.1. Hiperactivitatea
4.3.2. Spaimele si angoasele
4.3.3. Izolarea

5 Abordarea situatiilor speciale

5.1. Psihoterapia psihanalitica a gravidei
5.2. Gravida psihanalist
5.3. Psihoterapia psihanalitica in diada mama–bebelus
5.4. Adoptia
5.5. Avortul provocat
5.6. Abandonul
5.7. Familia de homosexuali
5.8. Moartea copilului
5.9. Copilul cu malformatii
5.10. Copilul prematur
5.11. Gemenii

Incheiere
Bibliografie



O saptamana frumoasa,

Viorel Vrabie
PR Psihologie - Editura Trei
viorel.vrabie@edituratrei.ro
Mobil: 0726 345 872
Tel./Fax: (021) 300 60 90
www.edituratrei.ro
  

Revista de psihoterapie

Supervizări

Cărţi şi periodice